Douglas aast op Franse markt

Parfumerieketen Douglas voert exclusieve overnamegesprekken met investeringsmaatschappij Charterhouse Capital over de Franse branchegenoot Nocibe. Met een eventuele overeenkomst wordt Douglas, zelf afgelopen jaar overgenomen door het Amerikaanse Advent, de op één na grootste parfumverkoper in Frankrijk.

Douglas en Nocibe beschikken gezamenlijk over 625 winkels en vierduizend werknemers. Daarmee vormt alleen Sephora, dochteronderneming van LVMH, een grotere keten. Na de deal streven de twee ketens onder meer Marionnaud, onderdeel van A.S. Watson, voorbij.

Het van oorsprong Duitse Douglas heeft momenteel 88 vestigingen in Frankrijk en wil dat aantal graag uitbreiden. Zo overwoog de retailer al twee keer eerder Nocibe te kopen, vertelt ceo Henning Kreke. Hij ziet in de Franse parfumeriebranche de grootste groeikansen en schat de waarde van de markt op drie miljard euro. De waarde van de mogelijke transactie wordt geschat op 500 tot 550 miljoen euro. Het is nog niet bekend of de merken Nocibe en Douglas naast elkaar blijven bestaan of worden samengevoegd.

Douglas is in Nederland actief met 92 winkels. De winkelketen wil ook in ons land het winkelbestand vergroten, liet algemeen directeur Willem Duthler eerder weten aan RetailNews.

Eerder: Douglas opent nieuwe winkels

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!