H&M geeft 56,9 miljoen euro aan goede doelen

H&M wil drie wereldwijde problemen bestrijden. Hiervoor heeft de familie van Stefan Persson - voormalig directeur van de modeketen - een half miljard Zweedse kroon 56,9 miljoen euro) geschonken aan de H&M Conscious Foundation. Personeel en klanten van het modeconcern kunnen stemmen welke drie van de vijf problemen de meeste steun nodig hebben.

“We willen weten welke problemen een grote groep mensen over de hele wereld bezighoudt”, aldus CEO Karl-Johan Persson. De keten vroeg daarom zeven adviseurs, waaronder winnaar van de Nobelprijs van de Vrede Desmond Tutu en directeur van het Earth Institute van de Colombia Universiteit Jefrey David Sachs, welke wereldproblemen de meeste aandacht verdienen. Gezamenlijk kozen de experts voor schoon water, verbetering van de positie van vrouwen, bescherming van natuurlijke bronnen, onderwijs en armoedebestrijding door het bevorderen van persoonlijke ontwikkeling.

Wanneer werknemers en klanten hebben gestemd en de top drie is bepaald gaat de H&M Conscious Foundation samenwerken met internationale organisaties om de problemen aan te pakken. Vervolgens zet het plaatselijke programma’s op in de landen waar H&M actief is. Iedereen kan een stem uitbrengen tussen 22 en 29 oktober.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!