Inditex start samenwerking met ASOS

Het Spaanse modeconcern Inditex gaat ASOS gebruiken als online verkoopkanaal. Volgend jaar is kleding van zijn winkelketen Pull & Bear beschikbaar op het Britse online modehuis.

De stap is van tijdelijke aard, benadrukt Inditex. De strategie van het concern is namelijk gericht op het uitbreiden van de online verkopen via de webshops van de eigen winkelketens. Met de verkoop op ASOS volgt het moederconcern van onder mee Zara en Bershka het voorbeeld van concurrenten Mango en H&M.

ASOS hoopt verder de samenwerking met Primark alsnog voort te zetten. De Ierse kledingketen verkocht bij wijze van proef sinds juni ongeveer 140 items via de webshop, maar liet in september weten te stoppen met de samenwerking.

"We proberen nog steeds een manier te vinden om ermee door te gaan", zegt chief executive Nick Robertson van ASOS daarover. De vraag is volgens hem niet of de partijen ermee door willen gaan, maar of het winstgevend te maken is. De combinatie van de lage prijzen van Primark en de gratis bezorg- en retourservice zorgen daarbij voor de meeste problemen. "Misschien kunnen we een minimumbedrag invoeren of verplichten een item van ASOS bij elk Primark-item te bestellen", aldus Robertson. "Er zijn meerdere opties."

Eerder: Primark groeit fors, stop met ASOS

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!