Nieuw boek: Van Massamerk naar Mensmerk


F&G Publishing introduceert het boek ‘Van Massamerk naar Mensmerk, merken in een veranderende mediacontext’. De auteur Erwin van Lun gaat in dit boek uitgebreid in op de verandering van de “brand scape” door nieuwe ICT. Merken werden groot in het massacommunicatietijdperk. Nu de mediacontext verandert, veranderen merken mee. De grootste merken van de komende eeuw zijn minder goed in hard roepen maar des te beter in goed luisteren. Er ontstaan personal brands die informatie, producten en diensten kant-en-klaar op maat leveren aan de individuele consument. Personal brand agents zijn de intelligente softwarerepresentanten van deze merken. Deze agents verschijnen op elk mogelijk beeldscherm – op afroep – en zien er uit als levende wezens, op de langere termijn zelfs als mensen. De consument communiceert met deze mensmerken in een persoonlijke en gesproken dialoog. Zij zijn als maatjes die altijd beschikbaar zijn, waar ook ter wereld. Media worden langzaam volwassen en in die volwassen mediacontext van 2015 krijgt de consument eindelijk een échte relatie met merken. Veranderingen komen echter nooit als revolutie maar altijd als evolutie. Dat geldt ook voor merkveranderingen. Wie goed kijkt, kan het mensmerk dus al zien, zij het in embryonaal stadium. Het opgroeien van merken is echter in volle gang en volgt de mogelijkheden van de media. Slimme professionals gebruiken de visie uit dit boek om met hun merken te anticiperen op de toekomst. Rik Riezebos, managing consultant Brand Capital: ‘Dit boek bevat nuttige, bruikbare en direct toepasbare adviezen voor maar liefst dertien verschillende beroepsgroepen en voor tien soorten bedrijven. Het is een must voor iedereen die wil weten wat de invloed is van ICT op de brand scape.’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!