Responsive design is cruciaal voor webwinkels die mobiel succesvol willen zijn, maar veel etailers zijn slecht voorbereid op mobile commerce. Dat stelt Frank Sibbel, managing partner bij Blauw Research naar aanleiding van de M-commerce Monitor 2013-1. Dit halfjaarlijkse onderzoek brengt in samenwerking met Thuiswinkel.org de mobiele consumentenbestedingen in kaart.
Veel webshops zijn in technisch opzicht nog slecht uitgerust voor het mobiel bestellen en oriënteren, vindt hij. “Klantverkeer via de smartphone of tablet vraagt van de website bijvoorbeeld een andere snelheid en functionaliteit”, legt hij uit aan RetailNews.
Het grootste nadeel van mobiel shoppen is het kleine scherm, gevolgd door toepassingen die niet goed werken op bepaalde devices, zoals Flash. “De groei van de mobiele markt zal mede afhangen van de mate waarin webwinkels investeren in nieuwe mobiele toepassingen”, denkt Sibbel. “Die moeten het voor consumenten gemakkelijker maken om via het mobiele apparaat de site te bezoeken en aankopen te doen.”
In de eerste helft van 2013 kochten 2,3 miljoen Nederlanders online met een smartphone of tablet. In totaal deden zij twaalf miljoen online bestellingen. Gemiddeld werd 239 euro per persoon uitgegeven.
Eerder:
M-commerce omzet groeit 67 procent
'Etailer slecht voorbereid op m-commerce'
Gepubliceerd op 1 november 2013 om 00:00
Reacties 0