Het Nederlandse fashionlabel Scotch & Soda zet flink in op de Verenigde Staten. Het merk is van plan nieuwe winkels te openen in Denver en Portland. Onlangs opende het merk nog een filiaal in Seattle, waarmee het modelabel momenteel twaalf Amerikaanse winkels telt.
Al bij de overname door Sun Capital Partners in 2011 werd duidelijk dat Scotch & Soda zich op de internationale expansie zou gaan focussen. “Sun Capital heeft ons geholpen onze groei te versnellen. Dat is waar ze voor zijn”, aldus brand manager Alex Jaspers. Eind 2012 telde het merk al acht winkels in de Verenigde Staten, waaronder in New York en Miami. Daarnaast startte het label afgelopen zomer met een Amerikaanse webwinkel.
Scotch & Soda verwacht dat de Amerikaanse markt een van de belangrijkste afzetgebieden wordt voor het merk. Wel blijft Nederland duidelijk het thuisland. Zo wordt volgens Jaspers iedere Amerikaanse werknemer, waaronder personeel voor in de winkels, naar Amsterdam gevlogen voor een speciale training. Hiermee hoopt het merk van zijn werknemers ‘echte aanhangers van de Scotch & Soda-filosofie’ te maken.
Scotch & Soda zet in op de VS
Gepubliceerd op 4 november 2013 om 00:00
Reacties 0