EkoPlaza-vestigingen worden afhaalpunt

EkoPlaza gaat al zijn vestigingen gebruiken als afhaalpunt voor online bestellingen. Het doel is om nog dit jaar van alle ruim zestig winkels van de biologische supermarktketen een afhaallocatie te maken. Dat laat een woordvoerder van moederconcern Udea weten aan RetailNews.

Inmiddels kunnen klanten al in 36 winkels terecht voor het afhalen van internetbestellingen. Dat zijn voornamelijk winkels die EkoPlaza zelf exploiteert. De komende weken moeten franchisers, samen goed voor ongeveer de helft van alle winkels, aangesloten worden."Ook gaan we de webwinkel binnenkort meer promoten via bijvoorbeeld flyers", vertelt de woordvoerder.

Klanten lopen voor de online bestelling naar een werknemer in de winkel, die het pakket uit het magazijn haalt. "De pakketen werden in de beginfase in de winkels samengesteld, nu werken we steeds meer met orderpicking vanuit het distributiecentrum in Veghel", stelt hij. De bestellingen worden in de winkel afgerekend. Voor de meeste vestigingen geldt dat bestelling voor twaalf uur 's middags de volgende dag in de winkel ligt. "Maar we hebben ook een supermarkt op Texel die niet iedere dag beleverd wordt."

Bij steeds meer winkels van EkoPlaza zijn boodschappen daarnaast te bezorgen. Ondernemers mogen daarbij zelf bepalen of het volume toereikend genoeg is om deze dienst aan te bieden, zegt de woordvoerder. "We hebben namelijk nog geen logistiek partner." Bij thuisbezorging kunnen klanten betalen met behulp van mobiele pin.

De webwinkel is voor EkoPlaza een manier om zijn biologische producten onder de aandacht van de consument te brengen. Veel van hen kopen die namelijk al bij Albert Heijn, stelt hij. "De webwinkel is daarmee een oriëntatiekanaal voor mensen die willen weten hoe ons assortiment eruit ziet."

Eerder: EkoPlaza start test met afhaalpunten

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!