ABN Amro heeft veel uit te leggen over de verhoogde tarieven voor zakelijke klanten, vindt Detailhandel Nederland. “De vraag is of dit om een ordinaire prijsverhoging gaat ten koste van winkeliers en consumenten”, zegt Tom Ponjee, secretaris van de branchevereniging in het Financieele Dagblad.
Vanaf volgend jaar betalen ondernemers meer voor hun betalingsverkeer. De prijs voor verschillende diensten stijgt met percentages tot 62 procent. De verhoging is volgens de bank onvermijdelijk, vanwege de investeringen om de kwaliteit en veiligheid van het betalingsverkeer op peil te houden. Bovendien is de stijging nodig om het betalingsverkeer ‘in de buurt van kostendekkend’ te krijgen, verklaart Hans Hanegraaf, algemeen directeur van ABN Amro Business Banking in het FD.
“In deze tijd hadden we juist een prijsverlaging verwacht, gezien de enorme kostenreducties die banken het afgelopen jaar hebben gemaakt. Denk aan maatregelen tegen skimming, een toename van het pinnen en het sluiten van bankfilialen”, aldus Ponjee. Winkeliers werken volgens hem mee aan een efficiënt betalingsverkeer. “Deze verhoging is voor ons dan ook niet te verklaren.”
'Tariefverhoging ABN Amro onverklaarbaar'
Gepubliceerd op 4 november 2013 om 00:00
Reacties 0