1,4 miljoen klanten personaliseren AH-bonuskaart

Albert Heijn heeft twee weken na de lancering vijf miljoen nieuwe bonuskaarten uitgereikt. 1,4 miljoen daarvan zijn inmiddels online geactiveerd. Daarmee overtreft de overgang naar de nieuwe bonuskaart 'alle verwachtingen', meldt de supermarktketen.

Houders van een online geactiveerde bonuskaart kunnen vanaf komend jaar persoonlijke aanbiedingen van Albert Heijn verwachten, gebaseerd op hun eerdere aankopen. Klanten die hun bonuskaart in de eerste week na de lancering wilden activeren, stuitten op een trage website. Servers van ah.nl konden de 'overweldigende belangstelling' niet aan, meldde supermarktketen daarover.

De website is inmiddels weer goed bereikbaar, maar klanten klagen nu over de streepjescode op de bonuskaart. Albert Heijn heeft tientallen klachten binnengekregen over barcodes die snel beschadigen, meldt Distrifood. Hoewel de keten dat 'heel vervelend' vindt, is er volgens een woordvoerder niets mis met de printtechniek. "We hebben de nieuwe bonuskaart uiteraard uitvoerig getest en doen steekproefsgewijs testen om te kijken of de kwaliteit van de kaarten goed is", stelt zij. De gekozen techniek wordt volgens haar wereldwijd gebruikt bij het printen van miljoenen kaarten.

Eerder: Moeizame start voor AH-bonuskaart

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!