DPD lanceert internationaal netwerk afhaalpunten

DPD Pakketservice gaat een ‘geïntegreerd internationaal netwerk van afhaalpunten’ lanceren. De pakketvervoerder richt zich steeds meer op de consumentenmarkt en investeert flink in het eigen netwerk ParcelShops. Hiermee hoopt DPD in te spelen op de enorme toename van het aantal online bestelde pakketten dat naar particuliere adressen wordt verzonden.

“We zien dat er voor webshops logistieke drempels zijn om consumenten in het buitenland te bedienen”, aldus Michaël van Ooijen, ceo DPD Nederland. Het bedrijf start met het verbinden van de ruim duizend ParcelShops in de Benelux. Tot eind 2014 zullen daar nog vijfhonderd afhaalpunten bijkomen. “Ook vindt er volgend jaar integratie plaats met de vijfduizend punten in Duitsland en 6.500 punten in Frankrijk.”

DPD kiest naar eigen zeggen voor een gefaseerde introductie en start met een aantal grote webshops. “In de vervolgfase komen we met een aantal klantentools ter ondersteuning van zakelijke en particuliere verzenders”, aldus het bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!