Facebook populairst onder retailers

86 procent van de winkelketens in Nederland is actief op Facebook. Zeventig procent heeft een Twitter-account en 38 procent is bezig met Pinterest. Dat blijkt uit een analyse van de social media-activiteiten van 184 winkelformules in het vrijdag te verschijnen novembernummer van EtailTrends. Google + heeft vooralsnog de aandacht van een handvol Nederlandse retailers.

Facebook blijkt ook onder consumenten het favoriete sociale netwerk voor het volgen van ‘hun’ winkelformules. Zo is Facebook tien keer groter dan Twitter, bij een vergelijking tussen likes en followers. Het aantal klanten dat zijn favoriete winkels via Pinterest volgt is veel lager dan op Facebook en Twitter. Een kwart van de geïnventariseerde formules heeft meer dan tweehonderd aanhangers op Pinterest.

Lees meer resultaten en conclusies van de analyse in de nieuwe EtailTrends, met daarin het Dossier Social Media & mobile commerce. In het dossier worden enkele activiteiten die een rol spelen in de aanloop naar aankoop tegen het licht gehouden. Wat doen retailers op mobiele platforms, in mail en met social media?

Etailtrends 6 verschijnt samen met het novembernummer van RetailTrends op vrijdag 8 november. Voor een jaarabonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes EtailTrends, klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!