Steeds meer online retailers kiezen ervoor een eigen printmagazine uit te geven, constateert creatief directeur Lobke Heisen van contentmarketing specialist Label. "Daarmee bieden ze inspiratie en creëren ze zichtbaarheid buiten het web en tastbaarheid."
Ocado, de grootste online supermarkt in Groot-Brittannië, lanceerde eerder dit jaar het magazine Ocadolife. "Vijf keer per jaar toont het, als extraatje bij een bestelling, wat de online supermarkt allemaal verkoopt", aldus Heisen. Ook moderetailer Net-à-Porter komt dit najaar met een eigen glossy van driehonderd pagina's, weet zij.
Zo'n 'permanent aandenken' past volgens haar goed bij een industrie met een zo hoog tempo als de online retail. "Alles dat er goed uitziet op de salontafel is een pluspunt voor je merk", aldus Heisen. Daarmee ben je volgens haar bijvoorbeeld ook zichtbaar als mensen niet direct naar je producten op zoek zijn. "Dat is precies de reden waarom ook steeds meer webshops een fysieke winkel openen", stelt zij.
De inspiratie die printmagazines bieden verstevigt volgens haar de merkbeleving en -loyaliteit. Tevens blijkt het uit onderzoek een sterke trigger naar de winkel, stelt Heisen. "Om overal en altijd te inspireren kiezen sommige webshops behalve voor print ook voor een online magazine of een app."
Lees hier de complete visie van Lobke Heisen over printmagazines van online merken.
Reacties 0