De nieuwe zorgverzekering en notarisservice van HEMA vervuilen het merk. Dat stelt branchedeskundige Gerard Rutte. “HEMA slaagt er niet meer in om rookworsten en tompouces aan de man te brengen en komt nu hiermee. Dit is pure merkvervuiling", stelt Rutte in het Algemeen Dagblad.
Ook retailkenner Paul Moers toont zich kritisch. De winkelketen is volgens hem 'hopeloos op zoek naar uitbreiding van zijn markt', reageert hij in het Financieele Dagblad. De kans bestaat dat het merk door deze activiteiten verwaterd, zegt hij.
HEMA volgt met de extra diensten het voorbeeld Engelse retailers als Tesco, vertelt een woordvoerder van de keten. In Engeland sluiten winkelketens al langer vergelijkbare deals af voor hun klanten, weet branchekenner Ton Bos. "In Nederland lopen we ver achter", zegt in het AD.
Bos verwacht dat ook Albert Heijn op den duur het voorbeeld van Tesco volgt. De supermarktketen kan namelijk met zestig procent van de Nederlanders profiteren van een grote klantenkring. "Als ze straks de nieuwe bonuskaart op orde hebben, zie ik het wel gebeuren", aldus Bos.
Enkele honderden klanten hebben inmiddels de zorgverzekering van HEMA aangevraagd, laat HEMA weten. Voor de zorgpolis werkt de winkelketen samen met verzekeraar Menzis. Een basispakket is beschikbaar vanaf 69 euro per maand. Daarnaast krijgt de klant op vertoon van de verzekeringspas tien procent korting op bijna alle producten van HEMA.
Eerder: HEMA lanceert zorgverzekering & HEMA lanceert notarisservice
'HEMA-diensten zijn pure merkvervuiling'
Gepubliceerd op 8 november 2013 om 00:00
Reacties 0