Albert Heijn en bol.com onderzoeken de mogelijkheden om elkaar verder te versterken. Zo verspreidde bol.com een speelgoedfolder in het oktobernummer van Allerhande en wordt er ook in de bonusfolder van Albert Heijn naar producten van de etailer verwezen. Dat laat een woordvoerder van de supermarktketen weten aan RetailNews.
De twee dochterformules van Ahold kijken naar specifieke combinaties, waarop ze elkaar aanvullen. Mensen die op bol.com een barbecue kopen, krijgen volgens haar bijvoorbeeld te horen dat ze voor vlees bij Albert Heijn terecht kunnen. "In de winkel worden mensen voor het kopen van een barbecue weer verwezen naar bol.com", stelt zij. Daarnaast bieden AH-winkels ook ruimte aan producten als televisies, waarbij op de schapkaart naar de webwinkel van het zusterbedrijf wordt verwezen.
In mei van dit jaar startten Albert Heijn en bol.com met de verkoop van e-readers met een gezamenlijk productaanbod. Die actie is vooralsnog de eerste en laatste op dat gebied, zegt de woordvoerder. "Maar dat wil niet zeggen dat er geen vervolg komt. Per actie wordt geëvalueerd of het een succes is en of het verder wordt uitgebreid."
Dat deed de supermarktketen eerder al met afhaalpunten van bol.com. "Dat bleek een groot succes en inmiddels beschikken alle mogelijke supermarkten over een afhaalpunt." Alleen enkele tientallen (te) kleine winkels worden geen pick-up point voor bol.com, vertelt zij. Een verdere intensivering van de samenwerking is mogelijk door klanten online bestellingen in de supermarkt af te laten rekenen. "Dat is echter nog niet mogelijk en zal voorlopig ook nog niet gebeuren", aldus de woordvoerder.
Reacties 0