Maatje groter bij Abercrombie & Fitch

Abercrombie & Fitch gaat zijn collectie toch uitbreiden met grotere maten. De Amerikaanse moderetailer heeft jarenlang geroepen dat zijn collectie alleen gedragen zou moeten worden door ‘coole, mooie en dunne mensen’ en verkoopt nog steeds geen kleding die groter is dan ‘large’. Nu de verkoopcijfers, mede hierdoor, met 10,4 procent zijn gedaald en ook de beurskoers in een jaar tijd bijna twintig procent is gedaald, komt de retailer hierop terug.

Met de grotere maten, die vanaf het voorjaar in de winkels zullen hangen, hoopt Abercrombie & Fitch een extra doelgroep aan te spreken. Daarnaast is de formule een schoenencollectie aan het ontwikkelen die komende zomer moet worden gelanceerd.

Naast de oproer over de gewaagde uitspraken, blijkt het bedrijf een streng personeelsbeleid te hebben. Zo zou de Amerikaanse retailer zijn personeel selecteren op basis van uiterlijk en medewerkers aannemen, die in eerste instantie als model werden ingehuurd, en schijnen werknemers sit-ups te moeten doen wanneer zij op de werkvloer een fout hebben gemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!