Abercrombie & Fitch gaat zijn collectie toch uitbreiden met grotere maten. De Amerikaanse moderetailer heeft jarenlang geroepen dat zijn collectie alleen gedragen zou moeten worden door ‘coole, mooie en dunne mensen’ en verkoopt nog steeds geen kleding die groter is dan ‘large’. Nu de verkoopcijfers, mede hierdoor, met 10,4 procent zijn gedaald en ook de beurskoers in een jaar tijd bijna twintig procent is gedaald, komt de retailer hierop terug.
Met de grotere maten, die vanaf het voorjaar in de winkels zullen hangen, hoopt Abercrombie & Fitch een extra doelgroep aan te spreken. Daarnaast is de formule een schoenencollectie aan het ontwikkelen die komende zomer moet worden gelanceerd.
Naast de oproer over de gewaagde uitspraken, blijkt het bedrijf een streng personeelsbeleid te hebben. Zo zou de Amerikaanse retailer zijn personeel selecteren op basis van uiterlijk en medewerkers aannemen, die in eerste instantie als model werden ingehuurd, en schijnen werknemers sit-ups te moeten doen wanneer zij op de werkvloer een fout hebben gemaakt.
Maatje groter bij Abercrombie & Fitch
Gepubliceerd op 11 november 2013 om 00:00
Reacties 0