Gemeente Roosendaal wil zijn binnenstad als proeftuin voor integratie van online en offline diensten nationaal op de kaart zetten. Onder de noemer Smart Retail City wil de gemeente, in samenwerking met 4ME, gaan experimenteren met onder andere QR-codes, interactieve etalages en mobiel betalen.
“Onlangs zijn we gestart met de eerste verkenning, waarbij we de ingewikkelde wereld van data praktisch toepasbaar maken voor ondernemers in de binnenstad”, aldus directeur Hans Nouwens. Winkeliers zullen voor het project een opleidings- en trainingsprogramma volgen, waarin onderwerpen als online zichtbaarheid en het inzetten van social media worden besproken.
Door de landelijke uitstraling van het project hebben internationaal opererende bedrijven als IBM en Capgemini inmiddels interesse getoond om te participeren. Ook hoopt Roosendaal de handen ineen te mogen slaan met onderzoeksproject Shopping 2020, waarbij een groot aantal Nederlandse brancheorganisaties betrokken zijn.
Roosendaal wil 'Smart Retail City' zijn
Gepubliceerd op 11 november 2013 om 00:00
Reacties 0