Mobiel shoppen geeft Marktplaats impuls

Marktplaats beleeft een tweede jeugd dankzij de groei van mobiel shoppen. Dat zegt directeur Olivier van Duijn in de nieuwste RetailTrends.

Het aantal bezoekers van Marktplaats steeg het afgelopen half jaar met 23 procent. De site trekt nu elke maand 6,5 miljoen unieke bezoekers. Deze toename heeft volgens Van Duijn te maken met het nieuwe platform waarop de handelssite draait. “Dat is nu gemakkelijker te gebruiken via smartphone of tablet. Dit is van groot belang, want het winkelgedrag verandert enorm door het gebruik van mobiel.”

De handelssite is in augustus 36 miljoen keer bezocht via een mobiele website of app, aldus Van Duijn. "'Dat is meer dan twee keer zoveel als een jaar geleden. Onze apps zijn al meer dan drie miljoen keer gedownload.”

Retailers moeten hun website geschikt maken voor mobiel gebruikt, adviseert hij. “Anders is de kans groot dat de consument afhaakt als hij via de Marktplaats-app op die site terecht komt. En dat betekent een gemiste verkoop.”

Van Duijn gaat in RetailTrends 11 verder in op de ontwikkeling van Marktplaats als extra verkoopkanaal voor retailers. Ook de webshop waarin retailers en merkfabrikanten hun overtollige voorraden aanbieden, komt aan bod. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Zie ook: ‘Etailer slecht voorbereid op m-commerce’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!