Kleine retailers kunnen met een mobile mall aanhaken in de omnichannelstrijd. Winkeliers uit Ede doen mee aan een pilot waarbij hun onderneming is opgenomen in een virtuele winkelomgeving. De nieuwste EtailTrends gaat in op de pilot.
De winkeliers in Ede hebben in de mobile mall hun eigen 360 graden shop, gebaseerd op hun fysieke winkel. Consumenten kunnen rondkijken en shoppen door het scan & bestel-concept. Het project is ontstaan uit samenwerking tussen PaySquare, xXess360 en Bouwinvest.
De pilot begon als nieuwe betaalmethode, maar werd breder toen Bouwinvest aanschoof. "Onze winkeliers hebben niet altijd de middelen om te investeren in een online omgeving of weten simpelweg niet waar ze moeten beginnen", vertelt Jeroen de Heus, assetmanager bij de vermogensbeheerder.
De klant kan bij het crossmediale concept bij verschillende winkels uit het stadscentrum shoppen en hoeft vervolgens maar één keer af te rekenen. “Aan de achterkant wordt het totaalbedrag uitgesplitst en komt het juiste bedrag bij de juiste retailer terecht”, legt Ludwig Landvreugd van xXess360 uit.
De consument downloadt de applicatie op zijn mobiele apparaat en hij activeert eenmalig de betaaloplossing. Zijn gegevens worden geverifieerd en daarna heeft hij alleen zijn pincode nodig voor een betaling. Voor de retailer kan dat conversieverhogend werken. “Bijna zeventig procent van de consumenten haakt af tijdens het online koopproces. Ze vinden dat ze te veel gegevens moeten invullen voordat ze kunnen betalen”, zegt Noor Pierik van PaySquare.
Lees verder over de mogelijkheden van de mobile mall en wat het concept kan betekenen voor de leegstandsproblematiek in EtailTrends 6. EtailTrends 6 is vrijdag verschenen. Kijk hier voor een jaarabonnement.
Reacties 0