De Etam Groep test in tien filialen van Miss Etam en Promiss het schoenenconcept Try & Buy. Dat vertelt ceo John van der Ent aan RetailNews. De proef is sinds medio oktober gestart en loopt ruim twee maanden.
De klant kiest in de winkel uit zes zogeheten leestmaten de juiste maat. "Vervolgens kan ze kiezen uit dertig verschillende soorten 'toppings' om haar eigen schoenen samen te stellen", legt Van der Ent uit. De bestelling wordt in de winkel online verricht, waarna de schoenen thuis worden afgeleverd. De klant kan er ook voor kiezen om de schoenen in de winkel op te halen. De proef wordt gedurende de testfase geanalyseerd, voordat het wordt uitgerold naar meerdere filialen.
De Etam Groep heeft onderzocht in hoeverre het de merken Miss Etam en Promiss kan 'stretchen'. Het winkelbedrijf is daartoe in staat dankzij een 'flexibel systeem van snel wisselende collecties', zegt Van der Ent. "Als we bijvoorbeeld lingerie of nachtmode willen verkopen, kunnen we dit snel testen in tien tot vijftien winkels."
Reacties 0