De Nederlandse consument zal rond de feestdagen tien procent van zijn aankopen via smartphone of tablet doen. Dat voorspelt Adobe in zijn Digital Index. Volgens het rapport ligt de Nederlandse online verkooppiek dit jaar op 16 december. Naar verwachting zal die dag 1,74 keer meer worden verkocht dan het dagelijkse gemiddelde in 2013.
In heel Europa zal volgens Adobe 12,4 procent van de aankopen rond de feestdagen mobiel verlopen. In de VS ligt het percentage mobiele aankopen met veertien procent nog iets hoger. Wel is het groeipercentage in Europa, met 68 procent, dit jaar hoger dan de veertig procent groei in de VS.
Volgens de Digital Index, die is gebaseerd op data van ruim vijfduizend grote bedrijven wereldwijd, die gebruik maken van Adobe Marketing Cloud, zal het overgrote deel van de mobiele bestellingen met een tablet worden gedaan. Het aantal retailtransacties via smartphones vertoont echter een duidelijk sterkere groei, mede door de steeds groter wordende schermpjes. “Retailers moeten zich er van bewust zijn dat in een mobiele strategie niet alleen tablets, maar ook smartphones moeten worden meegenomen.”
Reacties 0