Jeansmerk Lois zet in op eigen winkels

Het Spaanse jeansmerk Lois opent een pop-up store op het Rokin in Amsterdam. In februari opent het merk in de Runstraat in Amsterdam daarnaast een eigen boetiek. Het vijftig jaar oude merk doet het slecht in de Nederlandse wholesale en hoopt weer voet aan de grond te krijgen.

“Met de winkel willen we laten zien dat Lois levensvatbaar is en hopelijk trekt de wholesale dan ook weer aan”, aldus commercieel directeur Michael Blankenstein. In de pop-up store zullen 'twaalf iconische items uit de geschiedenis van Lois worden verkocht'.

“We verkopen klassiekers als het T-shirt dat Abba droeg bij een campagne in de jaren zeventig, de eerste jeans die Lois ooit heeft gemaakt: 'The One’ en het ‘Torera’-spijkerjack van Bjorn Borg. Alle producten worden begeleid door schilderijen van de items en een korte historie”, aldus Blankenstein.

Lois beschikt momenteel over een conceptstore in Eindhoven en vijftien verkooppunten in Nederland. Daarnaast heeft het merk sinds kort ook een eigen webshop. Lois opent na de vestiging in Amsterdam ook winkels in andere Europese hoofdsteden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!