Detailresult heeft in zijn beleid ruimte gemaakt voor kleinere winkels in de grote steden. Tot nu toe keek het moederbedrijf van supermarkten als Dirk van den Broek en DekaMarkt voornamelijk naar grote vestigingspunten voor nieuwe winkels van minimaal duizend vierkante meter winkeloppervlakte.
“In de echt grote steden, dan bedoel ik Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag en een stad als Leiden, nemen we genoegen met vestigingen van minimaal vijfhonderd à zeshonderd vierkante meter”, aldus directeur Aart van Haren tegen Distrifood. “We willen onszelf niet buitenspel zetten, want we zien dat onze concurrenten resultaten behalen op een klein oppervlak.”
Volgens Van Haren is Detailresult na de sluiting van een Dirk-vestiging in Meppel op 7 december klaar met het sluiten van winkels. “Hier blijft het bij. We willen nu juist gaan uitbreiden.” De onderneming heropent op 2 december in Katwijk een gemoderniseerde vestiging van Dirk, die de hoogste omzet behaalt. In diezelfde week opent het bedrijf in Schiedam een nieuwe Bas van der Heijden en in Enschede een tweede Dirk.
Reacties 0