Online supermarkt Ruud Maaz wil met de overname door horecaleverancier Lindenhoff zijn logistieke problemen tackelen. De websuper heeft zijn bezorgingsgebied onlangs noodgedwongen verkleind van de Randstad naar de omgeving van Amsterdam. Dat vertelt oprichter Devi van Huijstee aan RetailNews.
Lindenhoff heeft een meerderheidsbelang in Ruud Maaz verworven. De websuper was al langer op zoek naar een logistieke partner, vertelt Van Huijstee. Voor het assortiment werkt Ruud Maaz namelijk samen met lokale versleveranciers, maar het is 'een grote uitdaging om de producten op tijd binnen te hebben'. "Dankzij de overname kunnen we de keten nu verkorten en de operatie kostenefficiënt inrichten", aldus de oprichter.
De ambitie van Ruud Maaz is om op den duur zijn producten door heel Nederland te bezorgen, laat Van Huijstee weten. Ze wil daarvoor 'meeliften' met de nieuwe eigenaar, die door het hele land actief is. De horecaleverancier wordt eveneens verspartner van Ruud Maaz, waardoor het assortiment met lokale producten verder wordt uitgebreid. Inmiddels kan de consument op ruudmaaz.nl uit ruim duizend producten kiezen. Daarnaast kan hij een abonnement nemen op de Kist van Ruud en zo wekelijks een kist met ingrediënten voor drie maaltijden en een aantal 'basics' toegestuurd krijgen.
Ruud Maaz rekent voor dit jaar op een omzet van ongeveer zes ton.
Reacties 0