Consument is positief over vlees

Consumenten zijn positief over vlees, zo blijkt uit de marktverkenning Cijfers en Trends 2004 van de Productschappen PVE en het Voorlichtingsbureau Vlees. Net als vijf jaar geleden worden rundergehakt en kip het best gewaardeerd. Wat minder positief zijn consumenten over gehakt en lamsvlees. Bij kalfsvlees wordt de zorg om het dier gewaardeerd. Consumenten zijn van mening dat het aanbod van vlees gevarieerder is geworden. De smaak wordt echter als matig beoordeeld en de vleesproducten worden duur gevonden. Tijdens de prijzenoorlog tussen de supermarkten zijn kipfilet en rundergehakt vaak ingezet als middel om klanten te trekken. Dit heeft ertoe geleid dat de verkoop van deze producten in 2004 sterk is gestegen. De supermarkt heeft een groot marktaandeel op het gebied van vlees. Van alle rookworsten wordt 88% in de supermarkt gekocht, van al het gehakt 86%, van al het varkensvlees 83% en van rundvlees 77%. De marktaandelen in kalfs- en lamsvlees blijven met 60% respectievelijk 57% wat achter.De top-10 populairste vleessoorten bestaat uit: rundergehakt, kipfilet, half-om-half gehakt, karbonade/kotelet, verse worst, rookworst, poulet/reepjesvlees, ham/magere varkenslap, hamburgers en spek/-doorregen lap. De top-10 populairste vleeswaren is: Leverworst, Snijworst/cervelaat, Achterham, Knak-/borrelworst, Gekookte schouderham, Boterhamworst, Filet american, Mager spek, Leverworst/pate en Salami.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!