MINI gaat auto’s veilen

MINI gaat onder de noemer MINI Auctions gloednieuwe modellen veilen. Volgens de autofabrikant kunnen dealers op deze manier de huidige voorraad opruimen en ruimte maken voor de nieuwe MINI die op 18 november in Londen zal worden onthuld.

Het zal gaan om een ‘gesloten veiling’, zo bedacht mediabureau Kingsday. Bieders hebben een week de tijd om hun bod uit te brengen op een speciale website of in de showroom. Op zaterdagmiddag 16 november sluit de biedtermijn en wordt gekeken wie het hoogste bod heeft gedaan. “Elke dealer bepaalt zelf welke en hoeveel MINI's er op de veiling komen. Dat zijn er dus minimaal enkele tientallen, maar het kunnen er ook zo maar meer dan honderd per veiling worden”, aldus marketingmanager Leon van Schie.

Speciaal voor de campagne ontwierp Kingsday in samenwerking met productiebureau The Ambassadors een promotiefilm met 2D- en 3D-animatietechnieken, zoals caleidoscopische MINI-auto’s, zogenaamde pop art’-ogen en een op disco geïnspireerde neon klok. Hiermee hoopt het merk voor de actie 'een jonge, stijlvolle doelgroep aan te trekken'.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!