Dick Boer is niet gelukkig met de aandacht die Albert Heijn door de prijzenslag opeiste als prijsvechter. “Met alleen de focus op prijs winnen we de strijd niet”, zegt de Ahold-topman in Het Financieele Dagblad. Door de prijzenslag raakte de aandacht voor kwaliteit en service op de achtergrond, vindt hij. “Als prijs de enige kant is die je belicht, dan is dat niet goed.”
Nu de feestmaand december nadert, moet AH haar focus verleggen en klanten het gevoel geven dat ze hun boodschappen doen in hun kwalitatief hoogwaardige supermarkt, vindt de ceo. Hij wijst daarbij op het ruimere aanbod van verse groenten, fruit en vlees. “Maar onze medewerkers zullen nog een stapje verder moeten zetten om de klanten welkom te heten.”
Het Zaanse supermarktconcern zag de verkopen van Albert Heijn in het derde kwartaal teruglopen. Klanten van de formule besteden minder per bezoek, waardoor het marktaandeel onder druk staat. De totale verkopen van Ahold bleven steken op 7,36 miljard euro, tegenover 7,6 miljard euro vorig jaar.
Eerder: Moeizaam kwartaal Ahold, exit Slowaijke & ‘Prijzenslag levert AH weinig op’
Reacties 0