'Photoflyer lokt klant winkel in'

Photoflyers rukken op als marketinginstrument om klanten de fysieke winkel in te krijgen. Door in de omgeving van de winkel foto's van voorbijgangers te maken, worden zij namelijk 'gedwongen' te stoppen. Op dat moment kunnen retailers inspringen, meent ceo Mitchell Plaizier van Photoflyer tegen RetailNews.

Onder meer retailers als Hunkemöller, H&M, Media Markt, de Bijenkorf, Pearl en WE Fashion maken gebruik van deze methode. Photoflyer stuurt hen een doe-het-zelfpakket, waarmee de retailers foto's kunnen maken voor hun winkel. Die foto wordt voorzien van een afscheurcoupon, die de voorbijganger op een later moment kan verzilveren. "De conversie van zo'n actie ligt met vijftien tot veertig procent veel hoger dan van een reguliere actiefolder, die vaak direct in de prullenbak verdwijnt", stelt Plaizier.

Behalve een hogere conversie creëert de actie volgens de ceo ook beleving bij de klant. "Het is een vorm van 'retailtainment'. Voor je het weet heb je twintig tot vijftig mensen voor je deur staan", stelt hij. Een foto is binnen vijftien seconden klaar, waardoor de klant direct resultaat ziet. Zo wordt er volgens Plaizier een moment gecreëerd waarin het merk de tijd krijgt te vertellen over een nieuw product, een korting of een actie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!