T-Mobile heeft in Den Haag een zogenoemde Plusstore geopend, waarin meer ruimte is voor advies en service. Klanten oriënteren zich steeds vaker online, maar hebben volgens de telecomretailer behoefte aan persoonlijk advies en service. De T-Mobile Plusstore speelt in op deze ontwikkeling, stelt het concern.
“De plus in Plusstore staat voor meer ruimte voor advies, tijd en service op maat”, verklaart woordvoerder Michael Vos aan RetailNews. De winkelinrichting sluit met ‘goede zitjes en koffie’ aan op het nieuwe concept. Daarnaast kunnen klanten op grote schermen demonstraties volgen.
Meer dan in bestaande T-Mobile Shops richt de Plusstore zich op de zelfstandige ondernemer. Hij kan bijvoorbeeld terplekke een persoonlijk adviesgesprek aangaan met een T-Mobile-adviseur. “Deze adviseurs zijn bovendien specifiek getraind om zelfstandig ondernemers te helpen. Zij stellen toch andere eisen dan reguliere klanten”, aldus Vos.
Als het nieuwe concept succesvol blijkt, volgen Plusstores in andere steden. “De komende maanden bekijken we of dit aanslaat. Het is nog te vroeg om concreet iets te zeggen over de andere steden waarin we Plusstores kunnen openen.”
De telecomretailer opende begin dit jaar een T-Mobile Youngstore in Amsterdam. T-Mobile richt zich met dit concept op jongeren. Eerder liet een woordvoerder weten aan RetailNews dat dit nieuwe winkelconcept voldoet aan de verwachtingen. “Het gaat nog steeds goed met deze Youngstore”, bevestigt Vos.
Plannen om deze winkelformule uit te rollen naar andere steden zijn er volgens hem echter niet. Er zijn nog geen plannen voor concepten voor andere specifieke doelgroepen.
Eerder: T-Mobile tevreden over youngstore & T-Mobile opent nieuw winkelconcept
T-Mobile maakt meer tijd voor klant
Gepubliceerd op 15 november 2013 om 00:00
Reacties 0