Harrods Express en Lidl-restaurant

De kerstetalages van Harrods en een marketingactie van Lidl in Zweden trokken de afgelopen week het meest bekijks op Facebook.

Het Londense warenhuis Harrods heeft zijn etalages met de inzet van onder meer vijfhonderd manuren, zestig kerstbomen en honderdduizenden lampen versierd. Daaruit is de Harrods Express ontstaan: een trein die de kerstetalages met de laatste collectie sieraden, speelgoed en avondjurken voorttrekt.

'Sometimes you need to change the outside to get people to discover the inside', dacht Lidl in Zweden. Drie weken lang ging de supermarktketen in Stockholm undercover als het chique pop-up restaurant Dill, waarbij alleen werd gekookt met eigen ingrediënten.

In de rubriek 12x van afgelopen vrijdag twaalf foute advertenties. Bart Smit bood afgelopen maand zijn excuses aan voor de manier waarop de keten onder meer speelgoedstofzuigers presenteerde in zijn speelgoedboek. Uit het overzicht blijkt dat veel advertenties van vroeger nu niet meer door de beugel kunnen.

Verder op Facebook de 'retailspeeltuin' van Louis Vuitton in Selfrigdes, een video over gezichtsscanners in tankstations van Tesco, een originele productpresentatie van Nike en een actie van HEMA om Fransen zijn merknaam onder de knie te laten krijgen.

Volg ons ook op Facebook.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!