Nederlanders openen outletcentra in China

Het Nederlandse consultingbureau One Outlet Services wil met Yurun Holding Group twintig outletlocaties openen in China. Onder de naam YO gaat One Outlet Services op zoek naar merken voor de outlets. De eerste gesprekken zijn inmiddels gevoerd.

De partijen bekijken per stad op welk segment YO zich richt. Consumenten kunnen vanaf volgend jaar terecht in de eerste outlet, in badplaats Weihai. De bedrijven mikken hier deels op het hoogsegment. “Voor vijf tot zeven procent willen we topmerken: de Gucci’s, Prada’s en Coach’s. Daarnaast willen we ons richten op middensegment casual merken”, zegt Robert van den Heuvel, commercieel directeur bij One Outlet Services. Hierna volgen vestigingen in Nanjing en Xi’an. Naar schatting openen deze twee outletcentra begin of halverwege 2015.

Op dit moment zijn er driehonderd outlets in China. Volgens Van den Heuvel voldoen slechts dertig van die centra aan Europese of Amerikaanse maatstaven. “Om grote merken over de streep te trekken moet je voldoen aan een minimum aantal bezoekers en kwaliteit kunnen waarborgen. Om de merken toch aan te kunnen bieden, zijn er in China outletcentra die bijvoorbeeld zelf een onofficiële Prada-winkel openen.” Ook worden prijzen soms verhoogd, zodat de korting groter lijkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!