De Leidse winkel van V&D staat vanaf april volgend jaar geheel in het teken van beleving. Dat maakte ceo Jacob de Jonge dinsdag bekend op het VEDIS Jubilieumcongres. De plannen voor deze pilotwinkel staan nog wel in de kinderschoenen, vertelt een woordvoerder van de winkelketen aan RetailNews.
De Jonge wil in winkels van V&D meer aandacht voor beleving. De warenhuisketen blijkt zijn klanten namelijk niet op nieuwe ideeën te brengen, weet de ceo uit onderzoek. "De winkels inspireren onze klanten niet." Warenhuizen krijgen volgens hem in de toekomst echter wel steeds meer de rol als 'belevingswinkel in de binnenstad'.
Om de stap naar meer winkels met meer sfeer te maken, test V&D de 'mooie winkel' vanaf komend jaar in Leiden. Beleving krijgt niet in alle V&D-winkels een prominente rol, zegt De Jonge. "Alleen winkels die over voldoende vierkante meters vloeroppervlakte beschikken komen daarvoor in aanmerking."
V&D beschikt momenteel over 63 vestigingen, waar komend jaar alleen nog een winkel in Uden aan toegevoegd wordt.
Reacties 0