Bilder & De Clercq inspireert AH

Albert Heijn heeft het winkelconcept van Bilder & De Clercq geïntegreerd in zijn nieuwe vestiging in Amersfoort. De 'AH 4.0' beschikt over een kop met alle benodigde ingrediënten voor één recept. Bilder & De Clercq verkoopt in zijn Amsterdamse vestiging op een soortgelijke manier.

Mede-oprichter Diederik van Gelder is op de hoogte van de stelling in de Albert Heijn-vestiging. "Ik heb de mensen van Allerhande zelf rondgeleid door onze winkel", zei hij vorige week op het VEDIS Jubilieumcongres. Hij vindt het dan ook niet erg dat zijn winkel deels wordt gekopieerd. "We hebben het concept zelf ook afgekeken in het buitenland", aldus Van Gelder.

Daarnaast bevindt de Zaanse supermarktketen zich niet op marktgebied van zijn formule, meent Van Gelder. "Wij richten ons alleen op de grote steden in Nederland, waar de consument niet gelijk voor vier dagen boodschappen doet." Daarbij worden alle ingrediënten bij Bilder & De Clercq in de juiste hoeveelheden verkocht, terwijl Albert Heijn standaardverpakkingen aanbiedt.

In Nederland is volgens Van Gelder ruimte voor maximaal tien winkels van Bilder & De Clercq, voornamelijk in Amsterdam. Het marktgebied vergroten door bestellingen te bezorgen, daar gelooft Van Gelder niet in. Wel is Bilder & De Clercq bezig met de dienst 'tab & grab', vertelt hij. "Daarmee maken we het mogelijk voor klanten om online bestellingen af te halen in de winkel. Wellicht dat daar op een langere termijn nog afhaallocaties bijkomen, bijvoorbeeld bij een kindercrèche."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!