De webwinkel die Hoogvliet komende week lanceert zal niet voor meer winst zorgen. Dat stelt algemeen directeur Siep de Haan van de supermarktketen dinsdag tijdens het VEDIS Jubileumcongres.
De Haan beschouwt de opening van afhaalpunten voor online bestellingen in 42 vestigingen als 'eerste stap' naar een multichannel organisatie. Wanneer de online activiteiten 'richting break-even draaien', zorgt dat volgens hem voor een voorsprong richting de komende tien jaar. Tegen die tijd zijn er volgens hem nieuwe modellen ontstaan op het gebied van online boodschappen.
Online bestellingen worden verzameld in een nieuw distributiecentrum in de gemeente Lansingerland, vertelt de algemeen directeur. Dat dc is specifiek gebouwd om uitvoering te geven aan de online activiteiten van Hoogvliet. De grootte van de vers-, dkw- en online afdeling kan daar worden aangepast. "De verhouding tussen die afdelingen hangt volledig af van wat de toekomst ons brengt."
Hoogvliet is de afgelopen tweeënhalfjaar is bezig geweest met de uitwerking van de online strategie. Bijna een jaar werd gewerkt aan de zogenoemde 'Coole tas', die het bestellen van gekoelde en diepvriesartikelen mogelijk maakt. Alle producten blijven daar meer dan twintig uur op de juiste temperatuur, vertelt De Haan. "Bij een buitentemperatuur van twintig tot 21 graden blijven pizza's al die tijd op achttien graden onder nul."
Eerder: Hoogvliet opent webwinkel
Reacties 0