Alibaba deelt gratis smartphones uit aan etailers om hen te helpen bij de verkoop via mobiele devices. De meer dan zeven miljoen webwinkeliers verkopen hun producten via Taobao.com, een van Alibaba’s handelplatforms.
De actie kost de Chinese etailer ten minste 82 miljoen dollar (61 miljoen euro) en maakt deel uit van de nieuwe strategie ‘ALL IN’, in oktober aangekondigd door ceo Lu Zhaoxi. De online retailer lanceert binnenkort een platform dat specifiek ingericht is voor m-commerce.
De online retailers die van de uitdeelactie gebruikmaken, sluiten daarbij een mobiel servicepakket van Alibaba af. De pakketten variëren in prijs van 279 dollar tot 443 dollar. De etailers krijgen daarnaast een handleiding over hoe zij een webshop voor mobiele apparaten kunnen opzetten. Ook tools voor data analyse, coupons voor e-books en wettelijke richtlijnen zijn in het handboek opgenomen.
China staat bovenaan in de A.T. Kearney Global Retail E-Commerce Index, een top dertig van landen met de grootste online potentie. De Chinese e-commercemarkt groeit de komende vijf jaar van 64 miljard dollar naar 271 miljard dollar, voorzien de onderzoekers. Eerder deze maand behaalde Alibaba een dagomzetrecord, toen consumenten er in een dag bijna vier miljard euro uitgaven.
Eerder: Chinese webwinkelmarkt meeste groeipotentie & Dagomzetrecord Alibaba: 4 miljard euro
Alibaba deelt gratis smartphones uit
Gepubliceerd op 21 november 2013 om 00:00
Reacties 0