Bol.com voorziet 'gouden tijden' voor specialist

Het online kanaal kan voor gouden tijden zorgen onder specialistische retailers. Door te profiteren van het 'elastische' online schap van spelers als Marktplaats, eBay en bol.com kunnen zij namelijk nu 'tonen wat ze in huis hebben'. Dat zei ceo Daniel Ropers van bol.com afgelopen week op het VEDIS Jubilieumcongres.

Een specialist in de retail als een verkoper van houten speelgoed beschikt niet over voldoende tijd en geld om zelf online een vuist te maken. Daarnaast loopt hij ook tegen hoge verzendkosten aan, zegt Ropers. stelt hij. "Wij kunnen een bereik creëren dat past bij hun kwaliteit." Ropers liet eerder al weten dat bol.com groeit als verkoopplatform voor andere winkeliers. "Ik zal niet verbaasd opkijken als straks de helft van onze omzet voortkomt uit producten die we nooit te zien krijgen", blikt hij vooruit.

Traditionele spelers met een 'oneerlijk hoog marktaandeel' moeten het online kanaal juist vrezen. De groei van specialistische retailers gaat volgens hem ten koste van retailers die nu 'knollen voor citroenen verkopen'. Online zorgt namelijk voor een betere transparantie op prijs, stelt de ceo. "Daardoor volstaat een 'middle of the road'-aanbod niet langer."

Eerder: Bol.com groeit als verkoopplatform

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!