De online shop van fashionretailer Adidas presteert het beste op de tablet. Dat concludeert marketingbureau QUISMA na vergelijkingsonderzoek naar de tabletperformance van de webshop van Adidas, Zalando, Nike, Hugo Boss, Boohoo, Dress for less, Zara en H&M.
De onderzoekers beoordeelden de webshops op vier prestatiegebieden, die elk een ander gewicht kregen. De homepage telde voor veertig procent, de productinformatiepagina’s voor dertig procent en de winkelmand en check-out elk voor vijftien procent.
Adidas staat met een totaalscore van 86,84 procent op de eerste plaats. De fashionretailer krijgt met name veel punten voor de homepage (negentig procent). Het onderdeel bevat volgens de onderzoekers alle belangrijke elementen, zoals een zoekfunctie, winkelmand rechts bovenin en inlogfunctie.
In het algemeen viel de performance van de webshops ‘niet tegen’, laat André Schimmel, managing director bij QUISMA Nederland weten. “Relatief eenvoudige aanpassingen kunnen in veel gevallen al leiden tot veel betere prestaties." Tabletsurfers ervaren volgens hem vaak een langere laadtijd van websites en problemen op het gebied van usability, functionaliteit en weergave.
De tabletperformance van de onderzochte etailers met een eigen site in Nederland (in procenten):
Adidas | 86,84 |
Zalando | 86,66 |
Nike | 86,36 |
Hugo Boss | 82,79 |
Boohoo | 81,74 |
Dress for less | 74,34 |
Zara | 69 |
H&M | 66,6 |
Reacties 0