Bijna de helft van de Amerikaanse en Britse consumenten wil berichten van retailers op zijn smartphone ontvangen, gebaseerd op hun surfgedrag in de winkel. 48 procent van de Amerikaanse en 46 procent van de Britse shoppers staat open voor promotionele berichten. Dat blijkt uit onderzoek van Usablenet onder vijftienhonderd Britse en Amerikaanse shoppers en interviews met medewerkers en klanten ter plaatse.
Bijna driekwart (71 procent) van de Amerikaanse consumenten gebruikt in een fysieke winkel een smartphone om prijzen te vergelijken, blijkt verder uit het onderzoek. In Groot-Brittannië doet 66 procent dat. Daarnaast bekijkt een meerderheid van de shoppers terplekke klantbeoordelingen. In Amerika doet 51 procent dat, tegenover 57 procent in Groot-Brittannië.
Beide groepen geven aan via hun smartphone te shoppen. Amerikanen (41 procent) doen minstens een keer per maand een aankoop met hun telefoon. Een derde (34 procent) doet dat bijna dagelijks. In Groot-Brittannië shopt 28 procent bijna elke dag via zijn smartphone en 29 procent doet dat minimaal eens per maand.
Het volledige rapport is hier op te vragen.
'Consument wil reclame op smartphone'
Gepubliceerd op 21 november 2013 om 00:00
Reacties 0