'Mobiel shoppen neemt een vlucht'

Bijna de helft van de smartphone- en tabletgebruikers gebruikt zijn mobiele apparaat om cadeaus voor de feestdagen te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van Compuware onder ruim tweeduizend Amerikaanse consumenten.

Van de ondervraagden zegt 49 procent cadeaus via zijn smartphone of tablet te zoeken en aan te schaffen. Daarbij verwacht 36 procent deze feestdagen meer online te shoppen dan vorig jaar. Meer dan een derde (36 procent) zegt meer dan één mobiel apparaat te gebruiken in het winkelproces.

Het tempo waarmee de verschuiving naar mobiel winkelen plaatsvindt is opvallend, zegt John van Siclen, general manager van Compuware’s APM-divisie. “Retailers moeten alle zeilen bij zetten om van deze trend te kunnen profiteren.”

Mobiele prestaties zijn daarbij cruciaal. Ruim een derde (37 procent) van de consumenten geeft aan naar een andere webshop te gaan als de mobiele website of applicatie niet binnen drie seconden geladen is. Onder gebruikers van achttien tot 34 jaar ligt dat percentage op 45 procent.

De prestaties van mobiele applicaties zijn afhankelijk van allerlei variabelen. Snelheid van de dataverbinding, sterkte van het mobiele signaal en de batterijduur spelen daarbij een rol. “Daarnaast zijn veel mobiele app’s minder ontwikkeld dan klassieke web-gebaseerde applicaties”, stelt Van Siclen.

De winnaar in de strijd om consumenten is volgens hem de partij die vooraf een nauwkeurige planning heeft opgesteld. “Die planning helpt zeker te stellen dat mobiele applicaties de piekbelasting tijdens feestdagen aankunnen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!