EkoPlaza heeft de award voor Duurzaamste Merk van Nederland in ontvangst genomen. Volgens de vakjury van de verkiezing, een initiatief van AllesDuurzaam.nl, hecht de consument steeds meer belang aan producten waarvan zij de herkomst kennen en waarvan zij weten dat het geproduceerd en gedistribueerd is zonder het milieu onnodig te belasten.
Volgens EkoPlaza-directeur Erik Does staan kwaliteit en duurzaamheid voor de formule voorop. Zo kiest de keten bijvoorbeeld voor biologische melk uit Nederland en niet voor goedkopere overschotten uit het buitenland. Ook bestaat een groot deel van het assortiment uit producten die dynamisch biologisch zijn geproduceerd. ‘En daar wil de consument een eerlijke prijs voor betalen. Ook al is dat een hogere prijs dan men in de reguliere supermarkt betaalt, zoals blijkt uit een onderzoek dat de Consumentenbond deze week publiceerde’, schreef de formule in een persbericht.
De keten is met 65 winkels en een webshop de grootste biologische supermarktketen van Nederland. Daarnaast is EkoPlaza de enige formule die het EKO certificaat mag voeren, wat betekent dat tenminste negentig procent van het assortiment geheel biologisch is. Bij drie van de vier versgroepen is dat zelfs honderd procent.
Naast EkoPlaza behoorden ook Allbäck, BeterBio, Bio+, Dr. Hauschka, Saint Basics, Weleda en Zonline tot de genomineerden, dankzij stemmen van de consument.
'EkoPlaza meest duurzame merk'
Gepubliceerd op 26 november 2013 om 00:00
Reacties 0