Bloemenwinkelketen Naturals opent eerste vestigingen
Gepubliceerd op 17 augustus 2005 om 00:00
Onlangs zijn in Nederland de eerste twee winkels van de nieuwe bloemenwinkelketen Naturals geopend. Naturals heeft de ambitie om uit te groeien tot een landelijke keten met winkels die allemaal volgens dezelfde formule werken. De eerste winkels zijn gevestigd in Hilversum en Amersfoort, de derde zal worden geopend in het Centraal Station van Breda. Ook staan er al winkels in de planning in `s-Hertogenbosch en Almere. Oprichter Edward Mantel ziet, ondanks dat er nog niet eerder succesvolle ketens in de bloemendetailhandel zijn ontstaan, kansen voor zijn formule. `Het product leent zich goed voor toegevoegde waarde, gevoel en symboliek. Dat moet je gebruiken. Dat gebeurt ook wel, maar kleinschalig. En dan ontstaat geen herkenbaarheid. Ketenvorming helpt bovendien de kostprijs zo laag mogelijk te houden`, aldus Mantel.Naturals zal worden neergezet als een merk. In de winkels zal de nadruk worden gelegd op de beleving en op eerlijke en ambachtelijke producten. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan de verpakking, het gemak en de duidelijkheid voor de klant. Deze formule is ruwweg gebaseerd op die van andere succesvolle ketens als Oil & Vinegar en Rituals.
Reacties 0