Harrods lanceert interactieve make-up studio

Harrods wil de online verkoop van make-up stimuleren en lanceert daarvoor een interactieve make-up studio. Een klant kan via het webmagazine van het warenhuis op de iPad producten uit vier luxe beautylijnen testen.

Daarvoor selecteert de gebruiker in de applicatie een model dat qua huidtype het meeste op haar lijkt. Vervolgens kiest de consument een beautymerk en producten voor huid, ogen en lippen. Die producten worden aangebracht op het model. Als het resultaat bevalt, dan kunnen de artikelen direct besteld worden.

De make-upstudio van het Britse warenhuis is een slimme zet, stelt een expert. “De interactie zorgt voor meer engagement van de klant. Bovendien vergroot het virtueel testen van producten de kans dat de artikelen daadwerkelijk via de app gekocht worden.”


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!