Zomeractie Super de Boer onder vuur

De zomeractie van supermarktketen Super de Boer heeft tot felle reacties geleid. Klanten kregen een lot van de Postcode Loterij in combinatie met productaanbiedingen. Veel ontvangers van deze loten hadden niet door, dat zij daarmee direct lid zijn geworden van de Postcode Loterij. Hierdoor moeten ze maandelijks minimaal € 8,25 aan loten kopen. “Dit is weinig klantvriendelijk. Laat de klanten zelf beslissen of ze lid willen worden van de Postcode Loterij en doe dat niet ongevraagd voor ze, waarna ze er alleen nog maar met het sturen van een brief weer onderuit kunnen”, zegt de Consumentenbond in een reactie. Als ontvangers van zo’n lot van het lidmaatschap af willen, moeten zijn een afmeldbrief opvragen, invullen en terugsturen. Super de Boer vindt dat zij haar klanten voldoende heeft geïnformeerd. “Zowel in de brochure in de winkel als op internet verstrekken we onze klanten informatie. Wie geen lid wil worden, kan zich per brief afmelden. Dat kan zelfs via een gratis antwoordnummer. Als Super de Boer niet achter deze actie zou staan, dan waren we er ook niet aan begonnen”, zegt een woordvoerder van Super de Boer. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!