Ahold schrapt Europese divisie

Ahold stopt met de divisie Ahold Europe om zich meer toe te leggen op Albert Heijn. Zo moet coo Sander van der Laan de activiteiten van de supermarktketen in Nederland en aangrenzende landen verder uitbouwen. Dat laat het retailconcern donderdag weten in een persbericht.

“Wij halen er een managementlaag uit en versimpelen de organisatie”, verklaart een woordvoerder van het retailconcern. Van der Laan blijft direct rapporteren aan ceo Dick Boer. Ook ‘Tsjechië’ gaat nu direct aan de topman rapporteren, stelt de zegsman. Bol.com blijft als gebruikelijk verslag uitbrengen aan commercieel directeur Hanneke Faber.

De aangekondigde stap moet ‘het management dichter bij de dagelijkse operatie brengen’, reageert Dick Boer. “Door het merk Albert Heijn verder te versterken in zowel Nederland als in buurlanden, in combinatie met een groeiend omnichannelaanbod via Albert Heijn online, pick-up points en AH to go, zullen we beter gepositioneerd zijn om aan klantbehoeften te voldoen en toekomstige groei te versnellen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!