Lush trekt meeste aandacht dankzij forum

Lush creëert met het forum op zijn website op eenvoudige wijze veel buzz. Dat blijkt uit de benchmark die EtailTrends uitvoerde op basis van de hoeveelheid online aandacht die 192 winkelketens in november 2013 trokken.

Ook The Body Shop, L’Occitane en Rituals werden meegenomen in de vergelijking. Lush is binnen deze categorie qua winkelaantal met acht vestigingen de kleinste, maar wel de grootste aandachttrekker.

Duizenden deelnemers hebben op het forum al meer dan 350 duizend berichten geplaatst. Klanten kunnen er hun ervaringen, meningen en vragen delen. Aanbiedingen en acties komen niet aan bod. Lush maakt een duidelijk onderscheid tussen spraakmakend en reclamemakend zijn. De strategie leunt op free publicity en mond-tot-mondreclame.  

Met deze tactiek loopt de keten voor op de andere onderzochte cosmeticaketens. Rituals maakt als centraal aangestuurde organisatie minder de tongen los. De marketing van The Body Shop is sinds de overname door L’Oréal minder spontaan. Lush houdt bovendien met kleine prikkels de tongen los. Prijsvragen en acties zijn niet nodig om de buzz in stand te houden.

Bekijk de complete retailbuzz analyse in EtailTrends1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf RetailTrends en zes Etailrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!