Tax free bestedingen in de plus

De tax free bestedingen in Nederland zijn het afgelopen jaar met acht procent gestegen. Buitenlandse consumenten gaven gemiddeld in 2013 429 euro uit aan tax free-producten in Nederland, tien keer meer dan de uitgaven van een Nederlandse consument. Het aantal tax free transacties is het afgelopen jaar met negentien procent gestegen.

Net als voorgaande jaren zijn de bestedingen voornamelijk afkomstig uit China en Rusland. De grootste stijgers zijn kopers uit Koeweit (35 procent) en de Verenigde Staten en Indonesië (twaalf procent). Vooral modezaken, warenhuizen, juweliers en internationale merken zijn bij niet-EU consumenten in trek.

“Deze ontwikkelingen bieden kansen voor de retail om extra omzet te realiseren en daarmee reden genoeg om nog pro actiever de buitenlandse bezoekers te stimuleren om juist in Nederland hun aankopen te doen”, aldus Marja van Reijn, regional manager Global Blue Benelux. “Het blijft belangrijk dat alle sectoren met elkaar samenwerken om onze gezamenlijke buitenlandse klant een optimale gastbeleving te geven.”

Global Blue verwacht dat de internationale bestedingen in Europa met gemiddeld tien procent verder zullen groeien. Wel zal de groei in Europa wat minder sterk zijn vergeleken met de rest van de wereld, omdat reizigers uit China en Rusland momenteel sterk gericht zijn op het Verre Oosten en de Verenigde Staten.

Eerder: 'Retail laat toerist links liggen'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!