Pabo opent zaterdag in Amsterdam haar eerste Nederlandse flagshipstore. Dat maakte het bedrijf met erotische artikelen dinsdag bekend. Bovendien heeft de retailer een herpositionering en metamorfose van de winkels, assortiment, catalogus en webshops doorgevoerd.
Dat was noodzakelijk vanwege een verschuiving in de branche, stelt Pabo. Richtte het concern zich eerst met name op mannelijke klanten, anno 2013 waren vrouwen verantwoordelijk voor zeventig procent van de omzet.
Voortaan worden klanten online geadviseerd over de producten door seksuologe Kaat Bollen. Bovendien gaat ze blogs schrijven voor het online magazine van Pabo. In een vraagbaak op de website beantwoordt ze vragen van bezoekers.
Als de winkel in Amsterdam succesvol is, wil de formule meer vestigingen openen. In België startte Pabo vorig jaar al met de lancering van vrouwvriendelijke warenhuizen, waarin lingeriesetjes en 'toys' centraal staan.
De afgelopen tien jaar is volgens Locatus bijna een kwart van het aantal erotische winkels verdwenen. Naast Pabo heeft alleen formule Christine le Duc meerdere winkels. In Nederland zijn dat er zo'n dertig.
Lees ook: Pabo opent vrouwvriendelijk warenhuis
Pabo opent eerste Nederlandse flagshipstore
Gepubliceerd op 21 januari 2014 om 00:00
Reacties 0