Nederlandse webshops lopen voorop in afleveropties

Nederlandse webwinkels bieden hun klanten de meeste afleveropties. Dat blijkt uit onderzoek van Simtrec. Steeds meer webshoppers kunnen hun bestelling op twee of meer adressen laten afleveren of kiezen om een pakket zelf op te halen bij een afhaalpunt. Daarnaast kunnen klanten vaak een dag en tijdvak aangeven waarop de producten moeten worden afgeleverd, schrijft Textilia.

Nederland loopt hiermee voor op andere landen in West-Europa, concludeert Simtrec dat onderzoek deed onder 550 webwinkels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië. In totaal biedt 36 procent van de Nederlandse webwinkels geen of slechts één afleveroptie. Eenzelfde percentage van de webshops in Nederland biedt drie of meer afleveropties. Achttien procent van de deelnemende Nederlandse online winkels biedt klanten de mogelijkheid zelf een afleverdag te kiezen. Bij vijf procent van de webshops kan ook een tijdvak voor afleveren worden gekozen, blijkt uit de cijfers.

Het aantal Nederlandse webshops dat dezelfde dag nog bezorgt, steeg het afgelopen jaar van een procent naar drie procent. Daarnaast biedt ruim de helft van de webshops een eigen afhaalpunt aan. In Duitsland, Frankrijk en België werken webwinkeliers juist vaker met landelijke afhaalpunten.

Zeventig procent van de Nederlandse consumenten laat hun bestelling het liefst op het thuisadres bezorgen. Een op de tien laat orders het liefst op een ander adres, zoals op het werk, afleveren. Zeventien procent haalt artikelen het liefste op bij een filiaal van de webshop of een afhaalpunt. Negen op de tien consumenten vindt het belangrijk om te weten op welk moment op de dag het pakket wordt bezorgd en zou dit moment graag zelf uitkiezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!