Klant betaalt vaker cash na pinpasfraude

Consumenten kiezen vaker voor contant betalen als zij in de media berichten hebben gelezen over pinpasfraude. Ook wanneer ze zelf slachtoffer werden van pinpasfraude zijn ze vaker geneigd contant af te rekenen. Dat schrijft onderzoeker Anneke Kosse van Tilburg University in een proefschrift waarop zij wil promoveren.

Kosse onderzocht welke factoren een rol spelen bij de betaalkeuze van consumenten. “Willen banken, bedrijven en winkeliers elektronisch betalen verder bevorderen om daarmee de maatschappelijke kosten te verlagen dan zullen zij zich moeten blijven inzetten om fraude en andere veiligheidsrisico’s te voorkomen”, stelt ze.

Consumenten betalen volgens De Nederlandsche Bank steeds minder vaak contant. Tussen 2008 en 2012 daalde het bedrag dat werd opgenomen bij geldautomaten van 55 naar vijftig miljard euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!