Toekomst van design is in alle branches zonder meer goed

Design is uitgegroeid van iets dat voorbehouden was aan de elite tot een massaproduct. Daarom is de toekomst van design goed, of het nu gaat om kleding, auto`s, computers, cultuur of verpakkingen. Volgens Lee Coomber, executive creative director van Wolff Olins, leven we in een maatschappij die gedreven wordt door wensen en verlangens. Die zijn de stuwkracht achter de economie en design kan op die verlangens inspelen en deze vormgeven.Voor bedrijven als Nike, Apple, Starbucks en BMW, die vooraan lopen bij het definieren waar de markt om vraagt, is design veel meer dan oppervlakkige esthetiek. Het is geen bijkomstigheid, maar vormt het wezen van producten. Design speelt er organisatorisch een rol door het zakelijke met het emotionele te verbinden. Het gaat niet zozeer om productontwerp of omgevingsdesign, maar om een onderdeel van het bedrijfsproces. Design is een natuurlijk element dat producten beter en onderscheidend maakt. Een voorbeeld van hoe diep design kan gaan en hoe het twee kanten op kan werken, zijn het decor en de inhoud van Live 8 en Make Poverty History. Ook de polsbandjes die overal ter wereld momenteel populair zijn, paren inhoud aan uiterlijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!