`Positie handelsagenten meubelbranche staat onder druk`
Gepubliceerd op 25 augustus 2005 om 00:00
De positie van handelsagenten in de meubelbranche staat onder druk, omdat fabrikanten en leveranciers steeds meer de ruimte krijgen om zich zonder tussenpersonen te presenteren aan detaillisten en consumenten. Dit zegt voorzitter Nico van Wieringen van het Verbond Nederlandse Tussenpersonen (VNT). Hoewel er volgens hem nog geen sprake is van een nijpende situatie, is het voor agenten belangrijk dichter op de huid van fabrikant en leverancier te gaan zitten. `Handelsagenten dienen meer dan voorheen te beseffen dat ze zich bij zowel de fabrikant of leverancier als bij hun klant dienen te profileren. Bij velen is dat besef al doorgedrongen, anderen wachten lijdzaam af. Deze laatste groep valt op termijn af.` Van Wieringen vindt verder dat agenten duidelijk moeten kunnen maken welke toegevoegde waarde zij fabrikanten kunnen bieden. `Agenten zullen daarvoor het gesprek aan dienen te gaan met hun handelspartners. Probeer aan te sluiten bij de verwachtingen en wensen van fabrikanten en leveranciers.`Het VNT komt op voor de gemeenschappelijke belangen van zijn achterban op nationaal en Europees niveau. Hiertoe wordt ook kennisbevordering gerekend, reden waarom het VNT geinteresseerde agenten een gerichte scholing wil aanbieden.
Reacties 0